Kesäpäivä Suomenlinnassa

Näin sateisena loppukesän päivänä voisin muistella yhtä kesälomapäivää. Meidän lomallakin satoi aika usein, mutta ei sinä päivänä, kun teimme retken Suomenlinnaan.

Tässä me poseerataan Suomenlinnassa.

Matkalla Suomenlinnaan sain tutustua erilaisiin kulkuneuvoihin. Yleensä mun ihminen on kuulemma käyttänyt kaikki koiransa jo pentuna mm. bussiajelulla, mutta mun kanssa ne on jääneet jostain syystä tekemättä. Kelpiet ovat tottuneita reissaajia. Ovat liikkuneet bussissa, junassa, metrossa, ratikassa ja Ruotsin lautoilla. Kentsu on jopa lentänyt useamman kerran. Mulle tämä reissu julkisilla oli ensimmäinen, mutta matkustin kuulemma kuin vanha tekijä.

Tässä me odotetaan Kentsun kanssa metroa. Ylvakin odotti, mutta ei osunut kuvaan. 🙂

Metrossa oli kivaa, koska sen ikkunat oli niin matalalla, että näki ulos. Paitsi tietty silloin, kun mentiin maan alla.

Kun päästiin Helsingin keskustaan, siellä olikin kiva yllätys. Meidän mukaan nimittäin lähti mun lapsikavereita, Ada, Anton ja Eemil – ja niiden äiti. Hyppäsimme seuraavaksi ratikkaan, ja sen jälkeen olikin vuorossa lauttamatka.

Vihdoin oltiin perillä Suomenlinnassa.

Suomenlinnassa oli muutama muukin ihminen, ja aika moni halusi pysähtyä tervehtimään meitä. Kepa-setä oli siitä hyvin mielissään, sillä se on aina valmis ottamaan rapsutuksia vastaan. Ylvaa ja mua kiinnostaa enemmän muut jutut, mutta osataan kyllä olla kohteliaita ja tervehtiä asianmukaisesti vieraitakin ihmisiä.

Me lähdettiin kiertämään saarta ja tutustumaan tunneleihin ja kaikkeen muuhunkin kivaan.

Tässä me ollaan Eemilin, Antonin ja Adan kanssa.

Välillä tuuli niin, että korvat nousivat pystyyn. Mutta tuuli oli lämmin ja toi mukanaan hyviä hajuja.

Merellä näkyi välillä isompiakin laivoja kuin se lautta, millä me tultiin tänne.

Ylva haaveili koko ajan uimaan pääsystä. Tällä kertaa se ei saanut uida. Enkä mäkään.

Välillä pidettiin halitaukoja.

Mä en oikein ymmärtänyt noista tykeistä mitään, mutta ihmisiä ne näyttivät kiinnostavan.

Jossain vaiheessa alkoi olla sellainen olo, että voitais pitää evästauko. Eikös jokaisella retkellä pidetä sellaista? Me alettiinkin lasten kanssa kysellä, että koska me oikein pysähdytään syömään.

Tässä mä koitan vinkata, että nyt olis jo aika pitää evästauko.

Vihdoin me sitten pysähdyttiin yhdelle nurmikolle istumaan. Ihmiset levittivät peitolle kaikenlaisia herkkuja. Me ei vaan saatu kaikkea niistä, mutta meillekin oli onneksi varattu omia eväitä. Syötiin meidän herkkuja ja juotiin vettä – ja koitettiin kerjätä ihmisiltä lisäherkkuja.

Ylvalla ei jäänyt yksikään Eemilin syömä pähkinä huomaamatta.

Ada kekseineen oli suuren huomion kohteena.

Mitäs me pojat. Supermiehiä ollaan kaikki.

Evästauon jälkeen alettiin hiljalleen lähteä lauttarantaa kohti. Sen jälkeen olikin vuorossa sama reitti kotiin: ensin lauttaan, sitten ratikkaan, siitä metroon ja vika pätkä autolla kotiin.

Tässä on meidän retkikunta: Anton, minä, Ada, Eemil, Kentsu ja Ylva.

Tässä me astellaan Ylvan kanssa lauttaan.

Poikia alkoi jo vähän väsyttää kotimatkalla. Mäkin mietin, että pitäiskö hypätä niiden rattaisiin kyytiin.

Ratikkaa odotellessa tuli hyvin ilmi meidän luonteet. Kentsu on sellainen ylipositiivinen ja ylisosiaalinen tyyppi, joka tervehtii kaikkia häntä heiluen ja käyttää jokaisen tilaisuuden hyväkseen, jos se vaan pääsee nyhjää jonkun luokse. Pussailee ihan estottomasti kaikkia kaikkialla. Ylva ja mä ollaan enemmän tyypillisiä suomalaisia. Me ei juurikaan oteta kontaktia kehenkään. Toki ollaan kohteliaita ja tervehditään kyllä, jos on pakko. Mutta muuten tykätään olla enemmän omissa oloissamme. Joten kun meidän ihminen otti meistä kuvaa ratikkapysäkillä, Kepa oli jo selän takana liehittelemässä yhtä ratikkaa odottavaa ihmistä. Onneksi sille oli ihan ok, että vieras mies tolla tavalla pussailee estottomasti.

Tässä me odotetaan Ylvan kanssa ratikkaa Kauppatorilla. Kepa pussailee toisaalla.

Ratikassakin oli ikkunat just oikealla korkeudella. Miksi meidän autossa ei voi ikkunat olla alempana. Siellä mä joudun aina seisomaan takajaloillani, jos haluan nähdä ulos.

Sitten me taas odotettiin metroa. Tällä kertaa metrossa olikin tosi paljon ihmisiä, mutta hyvin mahduttiin mukaan.

Kotiin päästyä uni maittoi loppuillan. Oli kyllä tosi kiva retki. Se olisi ollut aavistuksen kivempi, jos oltais saatu myös uida (ja syödä kaikkia herkkuja), mutta ehkä ensi kerralla. Ja onneksi ollaan saatu muuten uida tosi paljon kesän aikana.

Tässä vielä loppuun meidän poseerauskuva Suomenlinnassa.

t. Åke

Instagram

• Koirakoplan blogi loppuu, mutta meidän seikkailut jatkuu. Ottakaahan emäntämme @evvelisse seurantaan täällä instassa, niin kuulette kuulumisiamme jatkossakin. 😘Mukavaa juhannusta ja kesää kaikille! 💗💗💗#elämänisuuretpienetsankarit #chihuahua #eeva #liisa #laura
  • Kävin pesulla eilen ja sit musta tuli näin pörröinen! Wau! 😍 t. Laura #laura #chihuahua #laurahoitaa #pesupäivä #bathtime #furry
  • Me ollaan herätty talviunilta! Käykäähän blogissa kurkkaamassa tuoreimmat kuulumiset 👉🏻 https://kotiliesi.fi/koirakopla/tervetuloa-kevat-sinua-oli-jo-kaivattu/  Terkuin, Liisa, Eeva ja Laura 😘😘😘 #kotiliesi #koirakopla #elämänisuuretpienetsankarit #chihuahua #kevät
  • Uu, me saatiin paljon joululahjoja! 😍 t. Liisa, Eeva ja Laura. Ps. Kurkatkaa uusi blogikirjoitus ja pidetäänhän niin pienet kuin isot ystävämme sisällä turvassa vuodenvaihteen yli! ❤️ #kotiliesi #koirakopla #elämänisuuretpienetsankarit  #eeva #liisa #laura
  • Pikku-Laura täyttää jouluna jo 6kk! Viime viikonloppuna olimme koiramessuilla koko viikonlopun ja sunnuntaina pupumme debytoi ensimmäistä kertaa näyttelykehässä sijoittuen pikkupentujen kolmanneksi. ”Erinomainen iloinen käytös” ja ”viehättävä narttupentu” sanottiin arvostelussa. 😍 #koirakopla #kotiliesi #elämänisuuretpienetsankarit #laura #koiramessut #koiranäyttely
  • Vickan, veli ja äiti tapasivat aamulla. Voi sitä lumessa telmimisen riemua😀. #koirakopla #kääpiösnautseri
  • Kukkuu! Laurakin osaa jo näin hienosti poseerata. Joko luit blogista suurien pienien sankarien tuoreimmat kuulumiset? 😊❤️ #koirakopla #elämänisuuretpienetsankarit #chihuahua #eeva #liisa #laura #blogi