Täydellinen hyvän olon brunssi äitienpäiväksi

Taas on aika juhlistaa äitejä. Hemmottele omaasi kattamalla pöytään hyvän olon brunssi. Kun pöydässä on banaanista valmistettua jäätelöä, ihanaa minttu-suklaaraakakakkua, avokadoleipiä ja vitamiineja pursuavaa smoothie bowl, hellii ruoka niin kehoa kuin mieltäkin.

Avokadoleivät kaikilla mausteilla

Rapeaksi paahdettu täysjyväleipä ja päälle muussattu pehmeä avokado ovat herkullinen, toisiaan täydentävä yhdistelmä, jonka seuraan sopivat niin makeat kuin suolaisetkin täytteet. Kun asetat ne tarjolle erikseen, voi jokainen koota juuri mieleisensä leivän. Tykkäisikö äiti eniten mansikan, vuohenjuuston ja balsamicon yhdistelmästä vai ehkä sittenkin päärynän, sinihomejuuston ja saksanpähkinöiden koukuttavasta kombosta?

avokadoleivät

Ohje: Avokadoleipäset

Terveellinen jäätelö syntyy banaaneista

Kyllä vain, myös jäätelöä voi tarjota hyvän olon brunssilla. Etenkin, kun se on valmistettu banaanista. Jäädytetyistä, ylikypsistä banaaneista syntyy täyteläinen, erehdyttävästi kermajäätelöä muistuttava koostumus. Tässä ohjeessa herkku maustetaan kaakaojauheella ja maapähkinävoilla, mutta myös trooppista mangon ja banaanin yhdistelmää kannattaa kokeilla. Banaanit soseutuvat helpoimmin, kun ne on viipaloitu ennen pakastusta ja niiden antaa sulaa hetken huoneenlämmössä. Lusikoi valmis jäätelö annosmaljoihin ja tarjoa heti.

banaanijäätelö

Ohje: Pikainen suklaa-banaanijäätelö

Hauskat minimunakkaat

Ravintorikas kananmuna on yksi maailman täydellisimmistä ruoista, joten se ansaitsee paikkansa myös hyvän olon brunssilla. Mini-kasvisfrittatat ovat hauskoja pikku suupaloja, jotka voi popsia vaikka käsin. Ne ovat käteviä myös siksi, että muffinssivuoissa helposti paistuvat herkkupalat voi valmistaa jokaisen syöjän mielen mukaisesti. Yhdelle lihaa, toiselle reilusti juustoa, kolmannelle kasviksia. Kaada munakasseos vuoan pohjalle ja lisää päälle haluamasi täytteet.

kasvisfrittatat

Ohje: Mini-kasvisfrittatat

Smoothie bowl täynnä kaikkea hyvää

Täyteläinen smoothie tehdään banaanista, marjoista ja kookosmaidosta. Kun sen tarjoaa trendikkäästi kulhosta ja viimeistelee runsailla höysteillä, lopputulos on takuuvarma hemmotteluherkku. Tarjoa smoothie bowl tuoreiden marjojen ja hedelmien, siemenien, pähkinöiden ja esimerkiksi kookoslastujen kera, ja makujen yhdistelmä on taattua ilotulitusta.

smoothiekulho

Ohje: Smoothie bowl

Vegaaniset ja gluteenittomat vohvelit

Belgialaiset hyvisvohvelit sopivat täydellisesti terveelliseen herkutteluun. Mantelijauhoista ja gluteenittomasta jauhoseoksesta valmistettujen gluteenittomien ja vegaanisten vohveleiden juju on säilykekikherneiden liemi eli aquafaba, joka tekee vohveleista ihanan kuohkeita. Kookoskermasta valmistettu kastike ja täytteet uppoavat ihanasti vohveleiden syviin kuoppiin.

belgialaiset vohvelit

Ohje: Belgialaiset gluteenittomat vohvelit ilman kananmunaa

Gluteeniton ja vegaaninen suklaakakku

Äitienpäivän ihanin kakku syntyy ilman uunia, gluteenia ja eläinperäisiä raaka-aineita. Minttu-suklaaraakakakku tehdään pähkinöistä, taateleista, kookoksesta ja banaanista sekä tietysti raakakaakaojauheesta ja tuoreesta mintusta. Valmista kakku jääkaappiin hyytymään jo edellisenä päivä ja koristele pinta ennen tarjoilua tuoreilla mintunlehdillä.

Minttu_suklaaraakakakku

Ohje: Minttu-suklaaraakakakku

Keskustelu

Kommentoi juttua: Täydellinen hyvän olon brunssi äitienpäiväksi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

X