Liikunta Tilaajille

Hyvinvoinnin ammattilainen Jutta Larm: ”En jaksa enää kytätä vaakaa”

Unohda kitukuurit. Salliva ote painonhallintaan tuo pysyvämmän tuloksen. Lue Jutta Larmin viisi vinkkiä terveelliseen keventämiseen.

Vaihdoin rääkin reippailuun

”Nuorempana treenaamiseni oli aika ehdotonta, välillä vedin jopa veren maku suussa. En paljon piitannut kehonhuollosta: venyttelin, jos sattui huvittamaan. Ny­kyään samanlainen itseni haastaminen ei enää maistu, Huomaan, etteivät kroppani ja mieleni enää kaipaa sitä elämää.

Kehoni heräilee nykyään hitaammin uuteen päivään, joten tiukka aamutreeni on jäänyt pois. Näin jälkiviisaana voisin sanoa, että nuorena olisi kannattanut harrastaa joogaa tai jotain muuta kehon elastisuutta ylläpitävää harjoittelua. Nyt olen jo niin kankea, että spagaatista on turha haaveilla.

Ikä ja sen tuomat jähmeydet eivät kuitenkaan ole syy lopettaa liikkumista. Reipasta liikuntaa kannattaa harrastaa ainakin pari tuntia viikossa. Se ehkäisee sydän- ja verisuonisairauksia, edistää aineenvaihduntaa ja auttaa myös painonhallinnassa.

Itse olen lisännyt kestävyysliikunnan määrää ja jättänyt rajuja treenivetoja vähemmälle. Reipas kävely on hyvää kuntoliikuntaa kaikille.”

Pidän silloin tällöin ruokapäiväkirjaa

Haluatko lukea tilaajille tarkoitettuja artikkeleita?

Yhdellä tilauksella saat käyttöösi Kotiliesi digi -palvelun ja ainutlaatuisia sisältöjä neljästä inspiroivasta aikakauslehtibrändistä: Kotiliesi, Deko, Maalla ja Kotiliesi Käsityö. Hintaan sisältyy myös Kotilieden näköislehti.

Jos olet jo tilaaja, .

Tiesithän, että Kotilieden jatkuva tilaus sisältää myös Kotiliesi digi -palvelun lukuoikeuden.