Ruokalista viikko 3: Nopeat ja kevyet arkiruoat

Tammikuussa tekee hieman mieli keventää ruokavaliota. Mausta ei silti tarvitse tinkiä. Tällä viikolla ruokalistalta löytyvät höyrytetty lohi, korealaiset katkarapu-salaattikupit ja lämmittävä kukkakaali-linssikeitto. Ne saavat kehon hykertelemään mielihyvästä.

Maanantai

Kukkakaali-linssikeitto

alle 30 min
4

Kukkakaali-linssikeitto on kevyttä ja lämmittävää talviruokaa. Kookosmaito pyöristää maut lempeäksi.

Tiistai

Höyrytetty lohi

alle 30 min
4

Lohi kypsyy astetta kevyemmin höyryttämällä. Höyrytetty lohi valmistuu alle puolessa tunnissa ja maistuu koko perheelle.

Keskiviikko

Kasviscurry

30-60 min
4

Kevyt ja maukas kasviscurry valmistetaan perunasta, kukkakaalista ja aasialaisista mausteista. Kikherneet tukevoittavat maukkaan kasvisaterian.

Torstai

Munakokkeli-kasvissalaatti

alle 30 min
4

Munakokkeli-kasvissalaatti maistuu aamupalaksi tai pikalounaaksi. Ruokaisa salaattiannos kootaan munakokkelista, kasviksista ja ruisleivästä.

Perjantai

Korealaiset katkarapu-salaattikupit

alle 30 min
10

Korealaiset katkarapu-salaattikupit ovat rentoa sormisyötävää. Hauskasti kulhon muotoon taipuvat rapeat sydänsalaatinlehdet täytetään korealaisittain maustetuilla katkaravuilla.

Lauantai

Täytetty lohi ja raikas salaatti

30-60 min
4

Täytetty lohi ja raikas salaatti on kevyttä arkiruokaa. Saat lohen ihan uudelle tasolle, kun täytät sen aurinkokuivatuilla tomaateilla, pinaatilla ja fetajuustolla. Lohi mehe­vöityy uunissa eikä kaipaa rinnal­leen muuta kuin raikkaan salaa­tin. Lisää suolaa varovasti, sillä aurinkokuivatuissa tomaatissa ja fetassa on jo suolaa.

Sunnuntai

Kasvis-mantelilasagne

yli 60 min
4

Kasvis-mantelilasagne on perinteisen lasagnen astetta kevyempi versio, sillä pastalevyt korvataan kasviksilla ja tuhti juustokastike kevyellä ricottajuustolla. Manteleilla maus­tetusta kasvis­lasagnesta riittää isompaankin nälkään koko perheelle.

Jälkiruoka

Unelmankevyt marjavaahto

yli 60 min
4

Unelmakevyt marjavaahto sopii kevyempään ruokavalioon. Saat valmistettua unelmankevyttä marjavaahtoa kolmella raaka­-aineella ja ripauk­sella sokeria. Jää­kaapissa vaahto hyytyy ihanan lohkeavaksi.

Keskustelu

Kommentoi juttua: Ruokalista viikko 3: Nopeat ja kevyet arkiruoat

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

X