Viikon ruokalista vko 15: Keventäjän viikko

Kevään tullen tekee hyvää vähän keventää. Tällä viikolla lautaselle lastataan rutkasti värikkäitä kasviksia, kalaa ja vähärasvaista broileria sekä roppakaupalla makua ja mausteita.

Maanantai

Kesäkurpitsapasta ja pinaatti-cashewpesto

30-60 min
12

Kesäkurpitsapasta ja pinaatti-cashewpesto on maukas arkiateria, joka sopii kasvissyöjällekin. Mehukas pestokastike tehdään vaihteeksi lehtipinaatista ja cashewpähkinöistä.

Tiistai

Kalapihvit

30-60 min
4

Maukkaat ja mehevät kalapihvit maustetaan yrteillä ja tarjotaan kevyenä ateriana erilaisten dippikastikkeiden ja raikkaan salaatin kera.

Keskiviikko

Kaali-kikhernemakaronipata

alle 30 min
0

Mehevä kaalipata tukevoituu kikherneistä valmistetulla makaronilla. Varhaiskaali kypsyy nopeasti, joten tämän ruoan jaksaa tehdä myös arki-iltana töiden jälkeen.

Torstai

Höyrytetty lohi

alle 30 min
4

Höyrytetty lohi on helppoa ja kevyttä arkiruokaa. Se valmistuu alle puolessa tunnissa ja maistuu koko perheelle.

Perjantai

Lounaskulhossa broileria ja kasviksia

30-60 min
4

Lounaskulhoon pakataan vähärasvaista broileria, rutkasti kasviksia ja kuitupitoista superviljaa, freekehiä.

Lauantai

Kasviscurry

30-60 min
4

Kevyt ja maukas kasviscurry valmistetaan perunasta, kukkakaalista ja aasialaisista mausteista. Kikherneet tukevoittavat maukkaan kasvisaterian.

Sunnuntai

Keväinen kalakeitto

30-60 min
3

Keväinen kalakeitto on loistava valinta vaikkapa kevyeksi lounaaksi. Keitto maustetaan currylla sekä valkosipulilla ja se muuntuu helposti myös juhlapöytään sopivaksi.

Jälkiruoka

Unelmankevyt marjavaahto

yli 60 min
4

Saat valmistettua unelmankevyttä marjavaahtoa kolmella raaka­-aineella ja ripauk­sella sokeria. Jää­kaapissa vaahto hyytyy ihanan lohkeavaksi.

Keskustelu

Kommentoi juttua: Viikon ruokalista vko 15: Keventäjän viikko

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

X