Viikon ruokalista vko 20: Ruokaisa salaatti x 7

Kesän kynnyksellä tekee mieli keventää ruokavaliota ja ruokaisa salaatti sopii tarkoitukseen erinomaisesti. Parhaimmillaan salaatti vie nälän, mutta jättää olon silti energiseksi ja kevyeksi. Hyvässä salaatissa on vastakohtia ja vaihtelevuutta niin maussa kuin rakenteessakin: makeaa ja suolaista, tuoretta ja paahdettua, rapeaa ja täyteläistä. Kokeile salaattia myös grillattuna. Tässä ruokaisa salaatti viikon jokaiselle päivälle. 

Maanantai

Kikherne-kasvissalaatti ja leipäkrutonkeja

30-60 min
10

Kikherne-kasvissalaatti kokoaa yhteen Välimeren makuja. Hyvä öljypohjainen kastike antaa mehevyyttä salaatille. Kuivahtaneesta vaaleasta leivästä saat tehtyä rapeita leipäkrutonkeja.

Tiistai

Broileri-kvinoasalaatti

alle 30 min
4

Broileri-kvinoasalaatti vie kovemmankin nälän. Salaatti viimeistellään raikkaalla ananasvinegrettellä. Voit hyödyntää salaattiin uunibroilerin rippeet tai kaupan valmiiksi grillatut broilerinkoivet.

Keskiviikko

Helppo sashimisalaatti

30-60 min

Sashimisalaatti sisältää sushista tuttuja raaka-aineta ja makuja. Helppo ja ruokaisa salaatti on täydellinen ruoka sinulle, joka et jaksa kääriä susheja.

Torstai

Broileri-pastasalaatti

alle 30 min
4

Broileri-pastasalaatti on todellinen monitoimisalaatti. Se sopii esimerkiksi lounaaksi, evääksi piknikille tai noutopöydän tarjottavaksi. Sitruunakastike terästää ja mehevöittää oivasti salaatin makua.

Perjantai

Meksikolainen nyhtökaurasalaatti

alle 30 min
4

Meksikolainen nyhtökaurasalaatti tehdään suositun nachosalaatin tapaan. Vegaaninen herkkusalaatti maistuu taatusti ihan jokaiselle.

Lauantai

Grillattu kreikkalainen salaatti

alle 30 min
4

Kreikkalainen salaatti on monelle kesän salaatti numero yksi. Nyt se nostetaan päätähdeksi grillaamalla salaatin ainekset - myös fetajuusto.

Sunnuntai

Aasialainen varhaiskaali-nuudelisalaatti

alle 30 min
4

Aasialainen varhaiskaali-nuudelisalaatti on rapea, makea, hapan ja suolainen. Aasialainen nuudelisalaatti maistuu hyvältä sellaisenaan tai muiden ruokien lisukkeena.

Jälkiruoka

Hedelmäsalaatti ja jogurttikastike

alle 30 min
4

Hedelmäsalaatti ja jogurttikastike on kevyt jälkiruoka tai herkullinen aamupala. Chia-siemenet pitävät nälän hyvin loitolla. Hedelmäsalaatin joukkoon sopii myös suikaloitu minttu- tai sitruunamelissa sekä erilaiset rouhitut pähkinät.

Keskustelu

Kommentoi juttua: Viikon ruokalista vko 20: Ruokaisa salaatti x 7

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

X