Mainos: Country White
HimahellaMainos

SUPPORT YOUR LOCALS: Country White -sisustusmyymälä

Kaupallinen yhteistyö: Country White.

Tämä postaus kuuluu #otavamediavälittää -kampanjaan ja on tehty pro bono.

Country White sisustuspuoti sijaitsee Tuomarinkylän kartanon pihapiirissä. © Tiina Rantanen

Ulla ja Jyrki Kumpulaisen omistama Country White syntyi 13 vuotta sitten halusta luoda koteihin tunnelmaa, tunnetta ja tyyliä. Yrityksellä on kaksi sisustusmyymälää, joista toinen sijaitsee aivan naapurissani, Tuomarinkylän kartanon pihapiirissä. Sisustusliikkeellä on myös nettikauppa, josta voi tilata tuotteita poistumatta kotoa, ihan omalta kotisohvalta.

Country Whiten tiloissa toimi aikaisemmin Lasten museo. © Tiina Rantanen

Koronakaranteenin aikana olen lenkkeillyt paljon Vantaanjoen varressa ja Tuomarinkylän kartano on vain kivenheiton päässä kodistani. Olen piipahdellut Country Whitessä jo niin kauan kun olen kulmilla asustellut, sillä kartanoputiikissa on paljon sellaista tavaraa, jota esteetikon tekee mieli ihastella ja hiplailla: kauniita astioita ja esineitä sekä laadukkaita sisustustarvikkeita, joilla kodista voi tehdä niin viihtyisän, että sieltä ei halua lähteä ikinä.

Country Whiten omistaa Ulla ja Jyrki Kumpulainen. Ulla toimi vuosikaudet kiinteistövälittäjänä ja Jyrki puolestaan on koulutukseltaan insinööri. Työssään kiinteistövälittäjänä Ulla mietti kuumeisesti miten asunnot saataisiin myyntikuntoon, sillä asuntojen stailaus ei vielä tuolloin ollut tullut muotiin. Ajatus sisustamisesta ja sen mahdollisuuksista kyti myös seuraavassa työpaikassa, jossa Ulla myi talopaketteja. Niinpä nainen lähti opiskelemaan sisustusalaa. Yksi asia johti toiseen ja niinpä Kumpulaiset avasivat ensimmäisen sisustusliikkeensä vuonna 2007 kauppakeskus Jumboon.

Miten Country White päätyi kartanon pihapiiriin?

”Kauppakeskuksessa tilamme olivat pienet, joten haimme koko ajan uutta liiketilaa lähinnä Vantaalta. Yhtäkkiä tuli mieleen, että onhan Pohjois-Helsinkikin lähellä. Ihan kuin toiveemme olisi kuultu, sillä saman tien törmäsin ilmoitukseen, jossa Helsingin kaupunki tarjosi Tuomarinkylän kartanosta liiketilaa vuokrattavaksi. Tiloissa oli aiemmin toiminut Lasten museo. Teimme tarjouksen, ja olimme odottavalla kannalla. Vuoden 2011 kiirastorstaina saimme kaivatun viestin, jossa kerrottiin, että saamme tilat Country Whiten käyttöön. Jumbossa olimme heinäkuun loppuun ja jo 5.8.2011 avasimme Tuomarinkylän liikkeen”, Ulla kertoo.

”Kun liike avautui, kartanon pihalla oli pitkä jono odottamassa sisäänpääsyä. Se yllätti meidät täysin. Kolme eri television sisustusohjelmaakin kävi kuvaamassa liikkeen avajaisviikolla.”

Miten vanha kartanomiljöö vetää asiakkaita?

”Miljöö on mieletön, on upeaa olla yrittäjänä näin historiallisessa miljöössä, ja se on kuin magneetti asiakkaillekin. Tuomarinkylän tallien hevoset ovat naapurissa, ja pelloilla järjestetään kaupungin toimesta mm. heinätalkoita. Kaikki tämä nivoutuu yhteen hyvin liiketoimintamme kanssa. Lisäksi meillä on paljon kanta-asiakkaita, mistä olemme todella kiitollisia. Varsinkin tänä korona-aikana”, Ulla toteaa liikuttuneena.

Country Whiten valikoimista löytyy myös herkkutuotteita. © Tiina Rantanen

Miten Country Whiten valikoima on 13 vuoden aikana muuttunut?

”Reilu vuosi Country Whiten avauksesta minulle tuli vahva visio siitä, että yrityksemme imagoon sopisi myös vaatteet. Elettiin aikaa, jolloin eri genrejä yhdistävät lifestyle-liikkeet olivat vielä harvinaisia. Niinpä meidän oli vaikea saada haluamiamme merkkejä myyntiin. Sinnikkyys palkittiin, ja aloitimme muutaman merkin, kuten Odd Mollyn, kanssa. Nyt meillä on jo monta vaatemerkkiä valikoimissamme”, Ulla iloitsee.

”Alkuun meillä oli ehkä enemmän maalaisromanttista, nykyään rouheutta ja moderniakin kierrettä löytyy. Nimestämme huolimatta värejä löytyy sisustajalle, myös toki valkoistakin.”

Miten asiakkaiden maku ja ostotottumukset ovat muuttuneet?

”Maku muuttuu niin asiakkailla kuin meilläkin. Ihmiset haluavat enemmän värejä, ja ovat rohkeampia sisustajia kuin 13 vuotta sitten. Nyt halutaan oman näköinen koti. Asiakkaina on myös entistä enemmän miehiä, jotka valitsevat kodin sisustuksen ja haluavat toteuttaa sisustamisessa itseään ja omaa näkemystään.”, Ulla kuvailee.

”Asiakkaat ostavat entistä enemmän ajattomia, aikaa kestäviä tuotteita, ei niinkään vaihtuvien trendien höpsötyksiä. ”

Aamu- tai päiväkahvi maistuu paremmalta kauniista kupista. © Tiina Rantanen

Millainen on tyypillinen asiakas?

”Apua, mitä tähän nyt vastaisi? Ehkä 30-60-vuotias nainen. Joka tykkää kivijalkamyymälöistä, ja joka pitää huolta niin itsestään kuin kodistaankin”, Ulla nauraa.

Korkkarityynyt saivat naisihmisen miettimään sisustusratkaisujaan.

Montako henkeä Country White työllistää kahdessa eri toimipisteessä?

”Minun ja Jyrkin lisäksi kaksi muuta henkilöä. Ennen koronaa haimme lisää henkilökuntaa, ja palkataankin, kunhan tilanne tästä rauhoittuu”, Ulla sanoo.

Nalle-bongaus on korona-ajan trendi. © Tiina Rantanen

Miten korona on vaikuttanut toimintaan?

”Kivijalkamyymälöidemme kävijämäärät ovat totta kai vähentyneet, mutta asiakkaita käy kyllä, mutta verkkaiseen tahtiin. Yleensä heillä on tuotteet jo etukäteen mietittynä, ja he tulevat vain hakemaan ne.  Myymälöissämme korostamme nykyään vieläkin enemmän käsien pesua, paikkojen desinfiointia ja terveenä töissä olemista  kuin aiemmin. Tiloissamme toimii normaaliaikana myös kahvila, mutta näin korona-aikana myymme mukaan take away-kahvia, juomia ja jäätelöä. ”

Herkut tekevät kauppansa korona-aikana. © Tiina Rantanen

Country Whitella on myös verkkokauppa. Miten korona on vaikuttanut verkkokaupan toimintaan?

” Nekin kanta-asiakkaat, jotka normaalisti käyvät liikkeissämme asioimassa, tilaavat tuotteita nyt netistä enemmän kuin tavallisesti. Verkkokauppa on totta kai lisääntynyt. Myös me olemme tietenkin aktivoituneet verkossa ja päivittäneet sivustoamme tuotteiden osalta”, Ulla kertoo.

Miten asiakkaiden käyttäytyminen on muuttunut koronan aikana?

” Vuosien aikana olemme onnistuneet luomaan kanta-asiakassuhteita, joista on tullut tuttavia. Tuotteita tilatessani voin jo melkein tietää, kuka mahdollisesti sen ostaisi. Meidän myymälöissämme on aina ollut sellainen mukava keskustelukulttuuri asiakkaiden ja henkilökuntamme välillä”, Ulla sanoo.

”Nyt melkein jokaisen kanssa tulee puhutuksi maailmanmenosta, ja huomaa toki, kuinka huolestuneita ihmiset ovat. Päivittäin tulee myös kiitosta siitä, että olemme olemassa ja että olemme auki, jotta pääsevät katsomaan kaikkea kaunista. Osa on todella varovaisia, ja kaikki ovat toimillaan kunnioittaneet niin meitä kuin muitakin asiakkaita. Tämä on ollut todella upeaa nähdä.”

”Ihmiset ostavat nyt kotoiluun liittyviä asioita, kuten astioita”, keroo Ulla Kumpulainen

Mitkä ovat olleet hittituotteita koronan aikana?

”Kotoiluun liittyvät asiat, kuten yöpuvut, kylpytakit, astiat, tyynyliinat, pehmeät matot. Kaikki ruoanlaittoon ja herkutteluun liittyvät, esimerkiksi Lakridsin lakupallerot, Nicolas Vahen suolat, pippurit ja oliiviöljyt.

Samoin pyykkietikat, pyykinpesuaineet, saippuat, astianpesuaineet ym. siivoukseen tarvittavat tuotteet tekevät kauppansa. Ja niin myös huonetuoksujen, kynttilöiden ja Maison Bergerin ilmanpuhdistuslamppujen myyntiluvut kertovat, että nyt viihdytään kotona, vaikka sitten pakon edessä”, Ulla listaa.

” Ai niin, verkkokaupassa tarjoamme nyt ilmaiset toimitukset yli 50 euron ostoksiin”, Ulla vinkkaa.

Country White

Verkkokauppa: countrywhite.fi

Myymälät:

Tuomarinkylän kartano

Tuomarinkyläntie 1-10

00690 Helsinki

p. 050-400 1290.

Mankkaa, Espoo

Sinimäentie 6, 02630 Espoo

p. 050-555 1940

Tarkista aukioloajat netistä!

sähköposti: [email protected]

Support your locals -terveisin

Blonditiina

 

 

Kommentit

Kommentoi juttua: SUPPORT YOUR LOCALS: Country White -sisustusmyymälä

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

X