Kulttuuri

Kotilieden ja Dekon blogitapahtuman teemoina vastuullisuus ja ekologisuus

Kotilieden, Dekon, Annan ja Kaksplussan bloggaajat tapasivat Otavamedian blogipäivässä Lapland Hotels Bulevardissa. Keväisen tapahtuman teemoina olivat vastuullisuus ja ekologisuus.

OM-blogipäivä toteutettiin yhteistyössä Lapland Hotels Bulevardin, Otavan, Suomalaisen Kirjakaupan, Sugar Helsingin, Matsmartin, Zero Pointin, Jolie Organicsin, Fazerin ja Ella’s Kitchenin kanssa.

Kotilieden ja Dekon bloggaajat tapasivat Otavamedian suuressa blogipäivässä Helsingin Lapland Hotels Bulevardi -hotellissa huhtikuussa 2019. Tapahtumassa olivat mukana myös Annan ja Kaksplussan bloggaajat. OM-blogipäivä sujui vauhdikkaissa ja herkullisissa merkeissä.

Tapahtuman teemat olivat mitä ajankohtaisimmat: vastuullisuus ja ekologisuus. Myös Lapland Hotels Bulevardi -hotellin tarjoilut noudattivat teemaa. Kiinnostavien puheenvuorojen ja verkostoitumisen lomassa bloggaajat saivat maistella muun muassa kuusenkerkkä-fruitieta, kangasrouskuja ja kaskinaurista, porotartaria ja mäntymajoneesia sekä hillaa ja suolakaramellia. Kaikki raaka-aineet on tuotu Napapiirin yläpuolelta, suurin osa Suomesta, esimerkiksi Enontekiöltä ja Sodankylästä.

Lapland Hotels Bulevardi
Bloggaajat pääsivät tutustumaan Lapland Hotels Bulevardin Lappi-teemaisiin huoneisiin.

Blogipäivässä innostuttiin vastuullisesta vaikuttamisesta Instagramissa

Otavamedian blogipäivän ensimmäisen puheenvuoron käytti Sugar Helsingin Head of Lifestyle Pr Saana Sillanpää. Sugar Helsinki on pr-toimisto, jonka kantavia arvoja ovat ekologisuus, kestävä kehitys ja vastuullisuus.

Saana puhui kestävästä vaikuttamisesta ja sisältöjen tuottamisesta Instagramiin. Saana korosti bloggaajille, että mikrovaikuttaminen on kasvava trendi alalla. Saana vinkkasi, että mikäli bloggaaja haluaa löytää yhteistyökumppaniksi yrityksen, jolle vastuullisuus ja ekologisuus ovat tärkeitä arvoja, sosiaalisessa mediassa ei kannata julkaista paljon kuvia, joissa esiintyy esimerkiksi pikamuotivaatteissa.

blogipäivä
Otavamedian blogipäivässä oli innostunut tunnelma, kun Kotilieden, Dekon, Annan ja Kaksplussan bloggaajat kohtasivat.

Ruokahävikki kuriin, kiitos!

Bloggaajille toi myös terveisensä Matsmartin Suomen maajohtaja Michaela Böckelman. Matsmart myy ruokaa, joka muuten menisi hävikkiin esimerkiksi ylituotannon, vaihtuvien pakkausten tai lähestyvien viimeisten käyttöpäivien vuoksi.

Michaela puhui vaikuttajamarkkinoinnista yrityksen näkökulmasta ja kertoi onnistuneesta Annan bloggaajan Sara Parikan kanssa tehdystä kaupallisesta sisältöyhteistyöstä.

blogitapahtuma, blogipäivä, zero point
Otavamedian kaupallinen tuottaja Vilma Petrelius ja Zero Pointin markkinointipäällikkö Pirita Valtonen.

OM-blogipäivä päättyi Lapland Hotels Bulevardin baaristiskille

Päivän päätteeksi Zero Pointin markkinointipäällikkö Pirita Valtonen (myös Kaksplussan bloggaaja Pandamama) esitti tervehdyksensä Otavamedian bloggaajille. Zero Point halusi muistaa bloggaajia arpomalla kaikkien päivään osallistuneiden kesken treeniasun. Zero Pointin urheiluvaatteet valmistetaan kierrätetystä nylon-jätteestä, muun muassa mereen hylätyistä kalaverkoista.

Ennen kuin bloggaajat hajaantuivat viettämään iltaa Lapland Hotels Bulevardin baaritiskille ja Helsingin yöhön, he saivat napata mukaansa yhteistyökumppanien tarjoamilla aarteilla täytetyn kassin. Jokaisesta kangaskassista löytyi Fazerin suklaata, Ella’s Kitchenin luomuvälipalapatukoita, NOMNOM-luomuhedelmäkuutioita, Otavan kirjoja, Suomalaisen Kirjakaupan muistivihkoja ja Jolien luonnonkosmetiikkaa.

OM-blogipäivä
Bloggaajat kuuntelivat keskittyneesti blogipäivän puheenvuoroja.

Kommentoi

Kommentoi juttua: Kotilieden ja Dekon blogitapahtuman teemoina vastuullisuus ja ekologisuus

Sinun täytyy kommentoidaksesi.