Kotiliesi kysyy: Oletko valittanut operaattoristasi?

Tietoliikennealan operaattorien kommervenkkeja ällistellään ja paheksutaan jatkuvasti verkkokeskusteluissa ja mielipidepalstoilla, ja niistä suorastaan tulvii valituksia Kuluttajavirastoon.

Kuluttajaviraston johtaja Anja Peltonen, mihin ihmiset ovat operaattorien toiminnassa tyytymättömiä?

Eniten valitetaan puhelinmyynnin keinoista, määräaikaisten sopimusten ehdoista, näkyvyys- ja kuuluvuusongelmista, kytkykaupoista, hintaepäselvyyksistä ja huonosta asiakaspalvelusta.

Aivan perusasiatkin tökkivät yhä, alkaen siitä ettei asiakaspalautetta oteta asiallisesti vastaan eikä virheitä korjata, hyvitetä saati edes pahoitella. Asenne on ylimielinen, valittavat asiakkaat koetaan kiusalliseksi häiriöksi ja uhaksi.

Markkinaoikeudessa on nyt vireillä pari tapausta, uhkasakolla tehostettuja kieltoja on jo lukuisia.

Valituksia tulee tietoliikennealalta hämmästyttävän paljon suhteessa muihin aloihin, eivätkä kuluttajat ota meihin yhteyttä kevein perustein, sen voin sanoa. Ihmiset sietävät yllättävän paljon.

Oletko sinä valittanut puhelinoperaattorisi toiminnasta? Miksi?

Keskustelu

Yritin valittaa ensin suoraan operaattorille, mutta en tietenkään päässyt läpi asiakaspalveluun asti. Sitten soitinkin jo Kuluttajavirastoon ja nyt asia etenee.

Olen valittanut. Muutama vuosi sitten: Asumme kahden vilkasliikenteisen päätien risteyksessä.Puhelut katkeilivat jatkuvasti. Meille kerrottiin, että olette katvealueella. Meni 2 vuotta ja masto tuli melkein takapihalle. Viimeksi jouduin tappelemaan saman operaattorin kanssa laskutuksen toimimattomuudesta.
Sama operaattori tomii meillä myös kaapeli-TV operaattorina ja sekin tökkii!
Kun tulee ukkonen tai räntäsade, kuva TV:stä katoaa!
Minä onneton en ymmärrä irtisanoutua tällaisesta yhtiöstä!

En ole valittanut. Kun sopimuksen tekee,pitää lukea huolella, mitä siinä sanotaan. Paremmasta palvelusta pitää aina maksaa enemmän, eli jos ottaa halvimman mahdollisen sopimuksen, voi varautua ikäviin yllätyksiin. Näin se vaan on.

Olen valittanut väärästä laskutuksesta. Jouduin odottamaan 10 minuuttia, että sain jonkun vastaamaan. Se on sikamaisen pitkä aika roikkua puhelimessa. Sain asian hoidettua.

Vaihdoin paikalliseen nettiliittymään ja kaikki ongelmat ovat hoituneet helposti. Aina on voinut keskustella saman asiakaspalveluhenkilön kanssa. En vaihtaisi valtakunnalliseen palvelun tarjoajaan, tässä saa vastineen rahalleen ja toimivan palvelun.

Minulla on ollut sama operaattori niinkauan kuin on kännykätkin olleet olemassa, enkä ole ollut tyytymätön. Kaikista asioista operaattori on ilmoittanut ja olen hyvin pysynyt ajan tasalla, myös tarjoukset ovat olleet selkeitä ja paikkansapitäviä. Operaattori on Suomessa suurimpia ja maksan mieluummin vähän enemmän ja saan näin hyvää ja mutkatonta palvelua.

Kommentoi juttua: Kotiliesi kysyy: Oletko valittanut operaattoristasi?

Vastaa käyttäjälle Maksava asiakas Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

X