Ihmiset Tilaajille

Samujin hittipipon luonut Riikka Piippo on suunnitellut muotibrändi Uhanan ensimmäiset laukut - ja luo uraa keramiikkataiteilijana

Suunnittelija Riikka Piippo tuli tunnetuksi muotibrändi Samujin muhkupipon ja lukuisten printtien tekijänä. Nyt valokeilaan pääsevät hänen keramiikkavaasinsa.

Viimeinen mahdollinen vuosi hakea nuorten, alle 35-vuotiaiden, taiteilijoiden yhteisnäyttelyyn. Nyt täytyy yrittää. 34-vuotias keramiikkataiteilija Riikka Piippo haki ensimmäistä kertaa mukaan Lokal gallerian Bloom-näyttelyyn – ja tuli valituksi.

”Upeita nuoria taiteilijoita on paljon. Vaikka olen varma omasta tekemisestäni, välillä mietin, kannattaako edes hakea ja erotunko. Mitään ei kuitenkaan saa, jos ei edes yritä. Työ- ja harjoittelupaikatkin olen saanut ottamalla itse yhteyttä.”

Toistaiseksi suurempi yleisö tuntee Riikka Piipon päivätyöstään asustesuunnittelijana. Nyt hän on ollut suunnittelemassa vaatemerkki Uhanan ensimmäisiä laukkuja, mutta työpaikoista tunnetuin on ollut Samuji, jonka asustesuunnittelusta ja monista printeistä Piippo vastasi viiden vuoden ajan. Hänen kädenjälkeään ovat muun muassa pipo-ilmiön luonut muhkea Chunky Beanie, olkipunoksinen Vasella-laukku sekä herkkä Liljat-kuosi.

Haluatko lukea tilaajille tarkoitettuja artikkeleita?

Yhdellä tilauksella saat käyttöösi Kotiliesi digi -palvelun ja ainutlaatuisia sisältöjä neljästä inspiroivasta aikakauslehtibrändistä: Kotiliesi, Deko, Maalla ja Kotiliesi Käsityö. Hintaan sisältyy myös Kotilieden näköislehti.

Jos olet jo tilaaja, .

Tiesithän, että Kotilieden jatkuva tilaus sisältää myös Kotiliesi digi -palvelun lukuoikeuden.

Kommentoi

Kommentoi juttua: Samujin hittipipon luonut Riikka Piippo on suunnitellut muotibrändi Uhanan ensimmäiset laukut - ja luo uraa keramiikkataiteilijana

Sinun täytyy kommentoidaksesi.