Terveellistä ja herkullista! 4 parasta tuorepuuroa

Tuorepuuro on ravitseva aamupala ja aamu-unisen pelastus. Ainekset voi sekoittaa illalla valmiiksi ja antaa puuron tekeytyä jääkaapissa yön yli. Kannellisessa purkissa voit napata tuorepuuron evääksi. Valmiina jääkaapissa odottava puuro on myös mainio välipala nälkäiselle koulusta palaajalle.

Tuorepuuroa on helppo muuntaa omaan makuun sopivaksi. Voit käyttää pohjana erilaisia kasvimaitoja tai jogurtteja tai vaihtaa osan nesteestä vaikka marjamehuun. Vaihtele myös hiutaleita, siemeniä ja pähkinöitä ja lisää joukkoon suosikkimausteitasi. Ripaus kanelia, vaniljaa, kardemummaa tai vaikka inkivääriä antavat tuorepuuroon hetkessä ihan uutta värinää.

Lue lisää: Aloita aamusi puurolla – parhaat puuro-ohjeet!

Lisää ideoita voit poimia näistä neljästä vastustamattomasta tuorepuuro-ohjeesta.

Pähkinäinen tuorepuuro

Pähkinäinen tuorepuuro sekoitetaan neljän viljan hiutaleista, kauraleseistä, jogurtista ja hasselpähkinöistä sekä hasselpähkinämaidosta. Ruskeapilkulliseksi kypsynyt banaani tuo makeutta. Puuron voi tehdä myös muista pähkinöistä ja kasvimaidoista. Cashewpähkinöillä tai manteleilla saat puuroon helposti uutta twistiä.

Pähkinäinen tuorepuuro

Ohje: Pähkinäinen tuorepuuro

Raikas mustaherukkatuorepuuro

Mustaherukkatuorepuuro on maukas, tervellinen ja täyttävä raakapuuro, sillä kaurahiutaleiden lisäksi siihen tulee myös runsaskuituisia kauraleseitä sekä proteiinipitoisia pähkinöitä ja siemeniä. Ripaus täysruokosokeria taittaa herukoiden kirpsakkuutta ja antaa puurolle karamellimaisen vivahteen. Mustaherukkatuorepuuro on täysin vegaaninen, jos vaihdat perinteisen jogurtin kasvipohjaiseen vaihtoehtoon.

Mustaherukkatuorepuuro

Ohje: Mustaherukkatuorepuuro

Kuituinen terveyspommi

Kuituinen tuorepuuro on todellinen terveyspommi, joka pitää nälän loitolla lounaaseen asti. Chian siemenet sisältävät runsaasti terveellisiä rasvahappoja ja parantavat myös vatsan toimintaa. Mausteeksi ripautetaan kardemummaa sekä kurkumaa ja inkivääriä, joilla on terveyttä edistäviä vaikutuksia. Päälle voi lisätä höysteitä maun mukaan. Kokeile esimerkiksi banaania, kookosta ja hunajaa sekä erilaisia pähkinöitä ja siemeniä.

kuituinen yön yli -kaurapuuro

Ohje: Kuituinen yön yli -kaurapuuro

Vadelmainen tuorepuuro

Jogurtista, ruisrouheesta, seesaminsiemenistä ja vadelmista sekoitettu tuorepuuro on ravitseva ja maukas aloitus päivälle. Saat vaihtelua kokeilemalla puuroon eri viljalaatuja, marjoja tai hedelmiä, joita voi lisätä myös valmiin puuron päälle maun mukaan. Käytä tuorepuuroon vain kotimaisia vadelmia, sillä ulkomaiset marjat on kuumennettava ennen käyttöä.

vadelmainen tuorepuuro

Ohje: Vadelmainen tuorepuuro

Avainsanat

Keskustelu

Kommentoi juttua: Terveellistä ja herkullista! 4 parasta tuorepuuroa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

X